שמשית

שמשיית צד לגינה

האקלים הישראלי מאפשר לאנשים לבלות זמן רב בחצר הפרטית, זאת הסיבה שמומלץ מאוד להתאבזר בשפע אקססוריז ומתקנים ייעודיים לרבות ריהוט גן, פינות ישיבה ושמשייה צד לגינה. מתקני חצר אשר משדרגים את השהייה ומעניקים זמן איכות ונוחות אמיתיים.

השמש שלנו ידועה בכל העולם בחום ובאיכות שלה, אך גם בסכנות הטמונות בה ומאחר שלאורך כל עונות השנה, גם בחודשי החורף, יש ימים של שמש, חשוב מאוד לדאוג לפתרונות הצללה מיטביים. הוספה של שמשיה לגינה, בין אם רגילה או שמשיה צד לגינה, מעניקה אפשרות ליהנות מכל העולמות, לשבת בחצר בכל שעות היממה, החל מהקפה של הבוקר, דרך ארוחת צוהריים, אירוח חברים או קריאת ספרים, זאת ללא חשיפה לשמש טורדנית.

כמו כל רהיט או מוצר פונקציונלי, גם כאן, חשוב לבחור את השמשייה הנכונה, מאחר שכיום יש שפע של אפשרויות הצללה, מומלץ לרכוש את האחת שתעשה עבודה טובה, גם מבחינת הצל והגנה מהקרינה וגם כזאת שתשתלב בסטיילינג הכללי של הגינה.

איך לבחור נכון שמשיית צד לגינה?

גודל – מומלץ לשים לב לגודל הרצוי ולשטח הכיסוי הנדרש. כאשר מדובר על חצר גדולה, גינה רחבת ידיים או מרפסת עצומה, זה לא אפקטיבי לרכוש שמשייה בעלת קוטר קטן, שיכסה רק חלק ואת כל השאר ישאיר חשוף לשמש. יש צורך לערוך מדידה טרם הבחירה, לראות מה שטח הצל הנדרש, היכן למקם את השמשייה מבחינת שאר הריהוט, היכן הכי נוח ובטיחותי להציב את הבסיס והאם יש מניעה, או משהו מפריע להשאיר את השמשייה פתוחה לאורך זמן ועוד. חשוב לבחור את הקוטר והגובה הנכונים שיספקו את ההגנה המיטבית.

איכות – מאחר שמדובר על פריט שנמצא מחוץ לבית, חשוב להקפיד על איכות הן של הבסיס, המוט ומנגנון הפתיחה וגם של בד הכיסוי. חשוב שהמוצר יהיה עשוי מחומרים משובחים עמידים בתנאי חוץ, קור וחום קיצוניים, עמידים בפני אבק ונזקי לחות. מומלץ גוף העשוי מאלומיניום או פלדת אל חלד, עם בד עבה ואיכותי כפוליאסטר או חומר אחר עמיד בעל הגנת  . UVחשוב לרכוש בחנות המתמחה בתחום עם אפשרות להתאים באופן מיטבי לצורך. המילה איכות אינה מכוונת רק לחומרי הגלם המשובחים, אלא גם לטיב מנגנון התפעול, הבלאי הנמוך ובעיקר לבטיחות.

נוחות – כאשר מדברים על נוחות הכוונה היא לשאלה האם מקבלים את מלוא התמורה, דהיינו כיסוי ושימוש מיטביים. חשוב לבחון היכן ניתן למקם את מתקן ההצללה, אם יש צורך להזיז בהתאם לכיוון השמש, אזי חייבים שמשייה קלה וניידת, אך אם אין צורך לשנות את כיוון ההגנה, ניתן לרכוש שמשייה נייחת. ישנן שמשיות המגיעות עם אפשרות לשנות את זווית הראש בהתאם לנטיית השמש ולהעמיד אותה בזווית המתאימה. חשוב גם לבדוק את מנגנון הפתיחה והסגירה, האם הוא פשוט או משוכלל, פתיחה קלה ללא מאמץ תבטיח הנאה מרבית מהמוצר, ניתן למצוא שמשיות משודרגות בעלות פתיחה וקיפול פשוטים באמצעות ידית מנואלה המאפשרות גם סיבוב ב-360 מעלות סביב הציר.

בטיחות – הבחירה בשמשייה כפתרון הצללה נובע בראש ובראשונה מהרצון להגן מפני נזקי השמש והקרינה, לכן כאשר מדובר על שמש ישירה לאורך כל היום, מוטב לרכוש שמשייה העשויה מחומר עמיד במיוחד לקרני UV ומעניקה חסימה מלאה. אך לא בכך מסתכם עניין הבטיחות, חשוב לדעת שהבסיס יהיה יציב ויעמוד בפני רוחות גם אם שוכחים לסגור את השמשייה, בסיס אשר ניתן למלא אותו במים, חול או חצץ וישמור על יציבות ללא תנאי, חיוני ביותר גם לדעת שהעמוד איכותי ולא יקרוס על מי שיושב תחתיו ובד החופה עשוי בד משובח שלא יקרע בנקל.

נראות –  Courtyard styling הוא תחום שקיים בכל העולם ונכנס חזק גם לבתים הפרטיים בישראל, עיצוב חצר מספק את האפשרות להוסיף טאץ' אישי לטבע, כך שמעבר לאיכות, לנוחות ולבטיחות של המוצר, כיום יש דגש רב גם על נראות הגינה והלבשת החצר. בעת הבחירה בשמשייה, בין אם שמשייה צד לגינה, או כל פתרון הצללה אחר, מומלץ לשים לב לצורך העיצובי. מאחר שיש שפע של אפשרויות, כמעט בכל צורה, גודל וצבע, החכמה היא לרכוש את הסוג שמתאים פיקס לצורך, לגודל הצל שמבקשים להפיק, לאיכות ההגנה והן כאביזר משלים לריהוט הקיים.

שמשייה צד לגינה - רומא
שמשייה צד לגינה
דילוג לתוכן